Az emberi történelem során a szavak mindig is többek voltak puszta kommunikációs eszközöknél. Különösen igaz ez a szakrális nyelvekre, ahol a hangok és a betűk kombinációja képes megnyitni az utat a transzcendens felé. Az arab világ szellemi hagyományaiban a fohász (dua) nem csupán kérés, hanem egy rituális cselekedet, amely összeköti a földi valóságot az isteni erővel. Ezen ősi és rendkívül erőteljes fohászok közül kiemelkedik a Tadzsnama ima, amelyet sokan a spirituális védelem, a mély gyógyulás és a teljes lelki megtisztulás kulcsának tartanak.
Ez a fohász, melynek neve a fenségességre és a koronára utal, generációról generációra öröklődött, elsősorban a szúfi rendek és az iszlám miszticizmus gyakorlói között. A Tadzsnama ima nem része a kötelező napi imáknak, sokkal inkább egy különleges spirituális eszköz, egyfajta lelki pajzs, amelyet a legnehezebb időkben vetnek be.
A Tadzsnama ima eredete és jelentősége
A Tadzsnama ima története mélyen gyökerezik az iszlám spirituális hagyományban, bár pontos, egyetlen szerzőhöz köthető eredetét nehéz meghatározni. A legtöbb forrás szerint a fohász az oszmán korszakban, vagy még korábban, a szúfi mesterek (sejkek) körében alakult ki és terjedt el. A szúfizmus, az iszlám misztikus ága, különösen nagy hangsúlyt fektet a szavak erejére, a ritmikus ismétlésre (dhikr) és az isteni nevek (Asma ul Husna) mélyreható szemlélésére. A Tadzsnama ezen gyakorlatok tökéletes szintézise.
A fohász nevének jelentése önmagában is sokatmondó. A „Tadzs” szó koronát, fenséget vagy dicsőséget jelent, míg a „nama” szöveget, könyvet vagy tekercset. Így a Tadzsnama jelentése gyakran „A Korona Fohásza” vagy „A Dicsőség Imája”, ami arra utal, hogy ez a szöveg a spirituális védelem és áldás legmagasabb szintjét képviseli. Úgy tartják, hogy aki tiszta szívvel és teljes átéléssel recitálja, az egy láthatatlan, isteni koronát kap a feje fölé, amely megvédi minden földi és túlvilági ártalomtól.
A Tadzsnama nem egyszerűen szavak sorozata; ez egy spirituális architektúra, amelyben minden versszak egy bástya, a teljes szöveg pedig a lélek védelmére szolgáló erőd.
A Tadzsnama ima különlegességét az adja, hogy nem csupán bocsánatért és kegyelemért fohászkodik, hanem rendkívül hangsúlyos benne a konkrét védelem kérése. A szöveg gyakran tartalmaz hivatkozásokat a prófétákra, a szentekre és az iszlám hagyomány kiemelkedő alakjaira, ezáltal megerősítve a gyakorló kapcsolatát az isteni áramlattal és a spirituális közösséggel.
Mi teszi a Tadzsnama imát különlegessé?
A Tadzsnama ima szerkezete és tartalma messze túlmutat a megszokott imádságokon. A szöveg mélyen átitatott a Koránból származó motívumokkal és az isteni nevekkel. A fohász egyfajta energetikai térképet alkot, amely a recitáló tudatát a magasabb dimenziók felé irányítja. A szavak gondos megválasztása, a ritmus és a hangzás együttesen hozzájárulnak egy olyan meditatív állapot kialakulásához, amelyben a spirituális védelem aktiválódhat.
Az ima egyik fő ereje a szinergikus hatásban rejlik. Nem egyetlen isteni tulajdonságra koncentrál, hanem egy átfogó védelmi hálót sző azáltal, hogy egymás után hívja meg Isten különféle neveit és attribútumait – a Gyógyítót (Ash-Shafi), a Védelmezőt (Al-Hafiz), az Erőset (Al-Qawiyy), és a Békét adót (As-Salam). Ez a sokoldalú megközelítés biztosítja, hogy a gyakorló minden szintről védelmet kapjon: fizikailag, mentálisan és spirituálisan egyaránt.
A szavak spirituális frekvenciája
Az ezoterikus hagyományok szerint minden hangnak és betűnek megvan a maga rezgése. Az arab nyelv, mint a Korán nyelve, különösen magas spirituális frekvenciával bír. A Tadzsnama ima recitálása során a gyakorló nem csupán értelmezi a szavakat, hanem a hangok vibrációján keresztül rezonál az isteni energiával. Ez a folyamat nemcsak a külső negatív hatásoktól véd, hanem belülről is tisztítja a tudatot, elsimítja az érzelmi hullámzásokat és erősíti az egyén akaratát.
A Tadzsnama ima rendszeres gyakorlása segít a szív (Qalb) állapotának javításában. A szúfi tanítások szerint a szív nem csupán egy szerv, hanem a lélek trónja, az a hely, ahol az Istenre való emlékezés (dhikr) megtörténik. Amikor a szív megtisztul, a gyakorló képes lesz tisztábban érzékelni az isteni útmutatást és ellenállni a kísértéseknek, amelyek elterelnék a spirituális ösvényről. A fohász ezen a ponton válik igazán gyógyítóvá és tisztítóvá.
A Tadzsnama fohász célja: Védelem és pajzs
A Tadzsnama ima talán legismertebb és leggyakrabban igényelt funkciója a spirituális védelem. Az ezoterikus világnézet szerint az emberi életet folyamatosan fenyegetik láthatatlan erők, negatív energiák, a rosszindulatú emberek szándékai, valamint a saját belső árnyékaink. A Tadzsnama célja, hogy egy áthatolhatatlan energetikai pajzsot hozzon létre a gyakorló körül.
Ez a védelem több dimenzióban is érvényesül:
- Védelem a Földi Ártalmak Ellen: Megóvás a balesetektől, a fizikai sérülésektől, a lopástól és az emberi rosszindulattól.
- Védelem a Negatív Energiáktól (al-Ayn): Az arab hagyományban az „ártó szem” (al-Ayn) rendkívül valós fenyegetést jelent. Ez a féltékenységből vagy irigységből származó energia komoly károkat okozhat az egészségben, a vagyonban és a kapcsolatokban. A Tadzsnama ima kifejezetten hatékony eszköz ennek az energiának a semlegesítésére.
- Védelem a Láthatatlan Lények Ellen (Jinn): A fohász rendkívül fontos szerepet játszik a spirituális tisztításban és a negatív entitások távol tartásában. A szövegben található isteni nevek és versek olyan erővel bírnak, amely elűzi a gonosz szellemeket és a negatív behatásokat.
A védelmi funkció nem passzív, hanem aktív. A fohász recitálása közben a gyakorló megerősíti a saját belső hitét és integritását. A spirituális pajzs nemcsak a külső támadásoktól óv, hanem segít megőrizni a belső békét és stabilitást még a káosz közepette is. Ez az állapot teszi lehetővé, hogy az egyén tisztán lássa a helyzeteket és bölcs döntéseket hozzon.
A Tadzsnama ima a lélek navigációs rendszere, amely segít elkerülni a spirituális zátonyokat és megtalálni a biztonságos kikötőt az isteni kegyelemben.
Az ima mint gyógyító erő
Bár a Tadzsnama ima elsődlegesen védelmi funkciójáról ismert, gyógyító hatása legalább ilyen jelentős. Az ezoterikus gyógyításban a betegség gyakran a spirituális vagy energetikai egyensúlyhiány fizikai megnyilvánulása. A fohász a gyógyító ima szerepét tölti be azáltal, hogy helyreállítja ezt a harmóniát.
A gyógyulás folyamata a Tadzsnama gyakorlása során a szándék (Niyyah) és a szöveg erejének kombinációjával valósul meg. Amikor a gyakorló a Gyógyító (Ash-Shafi) isteni nevére koncentrál, és a fohászt a gyógyulás szándékával mondja, az imának a gyógyító energiája közvetlenül a sérült területekre irányul. Ez vonatkozhat fizikai betegségekre, de még gyakrabban a lelki sebekre és a traumákra.
A lelki sebek orvoslása
A modern élet egyik legnagyobb kihívása a krónikus stressz, a szorongás és az érzelmi elszigeteltség. A Tadzsnama ima ritmusa és tartalma kiválóan alkalmas a mentális gyógyításra. A recitálás meditatív jellege csökkenti az idegrendszer feszültségét, segít feldolgozni a negatív érzelmeket, mint a harag, a félelem és a bánat. A fohász ismétlése egyfajta spirituális „újraprogramozásként” működik, amely a kétség magjait a hit és a bizalom magjaival cseréli fel.
A gyógyító energiák áramlása különösen erős, amikor az ima a víz felett hangzik el. Az ezoterikus hagyományok szerint a víz rendkívül jól vezeti és tárolja az energiát. A Tadzsnama ima elmondása egy pohár víz felett, majd annak elfogyasztása egyfajta belső tisztító rituálé, amely a test minden sejtjébe eljuttatja a fohász áldását és gyógyító rezgését. Ez a gyakorlat a hagyományos iszlám gyógyítás (Ruqyah) része, de a Tadzsnama esetében egy rendkívül koncentrált formában.
A gyógyulás nem csupán a betegség hiánya, hanem az isteni harmónia helyreállítása a lélek és a test között. A Tadzsnama ima ezt a hidat építi fel újra.
A spirituális tisztulás útja
A spirituális fejlődés alapvető feltétele a tisztulás. A Tadzsnama ima mélyrehatóan segíti ezt a folyamatot, eltávolítva a lelki szennyeződéseket, amelyeket a bűnök, a negatív gondolatok és a helytelen tettek halmoztak fel. A tisztulás itt nem büntetést jelent, hanem felszabadulást, ami lehetővé teszi a lélek számára, hogy visszatérjen eredeti, tiszta állapotába (Fitrah).
A fohász rendszeres gyakorlása során a recitáló tudata egyre inkább elfordul a világi vágyaktól és a múlandó dolgoktól, és a spirituális valóság felé fordul. Ez a folyamat magában foglalja a bűnbánatot (Tawbah) és a megbocsátás kérését (Istighfar), amelyek központi elemei a Tadzsnama szövegének. A bűnbánat nem pusztán sajnálat, hanem egy aktív elhatározás a változásra, a régi minták elhagyására.
A szív megtisztítása (Tazkiyat an-Nafs)
A szúfi hagyományok szerint a spirituális tisztulás legfontosabb célja a nafs (az ego, a lélek alsóbb része) megszelídítése és a szív (Qalb) megtisztítása. A Tadzsnama ima a szív tükrét fényesíti, eltávolítva a rozsdát, amelyet az önzés, a gyűlölet és az irigység okozott. Amikor a szív tiszta, képes lesz befogadni az isteni fényt (Nur) és útmutatást.
A tisztulás egy másik aspektusa a spirituális méregtelenítés. Az ima segít feloldani azokat a spirituális blokkokat, amelyek megakadályozzák az energia szabad áramlását a testben és a lélekben. Ezek a blokkok gyakran a feldolgozatlan érzelmi traumákból vagy a negatív kapcsolatokból származnak. A Tadzsnama intenzív, koncentrált energiája segít feloldani ezeket a kötelékeket, és visszaállítani a személyes integritást.
A spirituális tisztulás csúcspontja a lelki felemelkedés (Miraj) egyfajta mini-élménye, amikor a gyakorló rövid időre megtapasztalja az isteni közelséget és a spirituális békét. Ez a tapasztalat ad erőt a mindennapi élet kihívásainak leküzdéséhez és a spirituális úton való kitartáshoz.
A Tadzsnama gyakorlatba ültetése: Hogyan imádkozzunk?
A Tadzsnama ima ereje nagymértékben függ a gyakorló felkészültségétől és a rituális fegyelmétől. Ez nem egy olyan szöveg, amelyet sietve, félvállról lehet elmondani. Megfelelő tiszteletet, koncentrációt és szándékot igényel.
1. Rituális tisztaság és felkészülés (Wudu)
Mielőtt elkezdenénk a Tadzsnama ima recitálását, elengedhetetlen a rituális tisztaság állapota (Wudu vagy Ghusl). Ez a fizikai tisztaság nemcsak a testet, hanem a tudatot is felkészíti a szent szöveggel való érintkezésre. Egy tiszta, nyugodt helyet kell választani, ahol a gyakorlót nem zavarják meg, és ahol teljes mértékben az imára koncentrálhat.
2. A szándék (Niyyah) meghatározása
A spirituális gyakorlatok legfontosabb eleme a szándék (Niyyah). Mielőtt elkezdenénk a fohászt, tisztán meg kell határozni, miért imádkozunk. Keressük-e a védelmet egy konkrét fenyegetés ellen? Kérünk-e gyógyulást egy bizonyos betegségre? Vagy a spirituális tisztulás a cél? A szándékot a szívben kell megfogalmazni, és ez adja meg az ima erejének irányát.
3. A recitálás módja és ritmusa
A Tadzsnama imát általában lassú, meditatív ritmusban mondják, ügyelve a szavak pontos kiejtésére. Az arab nyelvű szöveg kiejtése létfontosságú, mivel a hangok rezgése hordozza az erőt. Akik nem beszélik az arabot, azoknak érdemes fonetikus átiratból tanulni, de a szúfi mesterek hangsúlyozzák, hogy a szív átélése fontosabb, mint a tökéletes kiejtés. A cél a khushu (alázat, teljes átélés) elérése.
A Tadzsnama ima recitálása gyakran bizonyos számú ismétléssel történik. A szúfi numerológia szerint a 3, 7, 40, 100 vagy 1000 ismétlésnek van különleges ereje. A 40 napos, napi egyszeri elmondás például egy erős spirituális gyakorlatot (Chilla) jelent, amely mélyreható változásokat hozhat a gyakorló életében. A gyakorlónak érdemes egy rózsafüzért (Tasbih) használni a számoláshoz és a ritmus fenntartásához.
A rituális gyakorlat mélyebb rétegei
A Tadzsnama ima nem csak egy szóbeli gyakorlat, hanem egyfajta energetikai munka is. A fohász mélyebb rétegeibe való behatolás megköveteli a dhikr (az Istenre való emlékezés) és a muraqabah (meditáció) gyakorlását. Ezen a ponton a Tadzsnama ima elválik az egyszerű kéréstől, és spirituális felemelkedéssé válik.
A dhikr szerepe és a szív ébredése
A dhikr, vagyis az Istenre való folyamatos emlékezés, a szúfizmus központi gyakorlata. A Tadzsnama ima recitálása egyfajta speciális dhikr, amely a fohászban rejlő isteni neveket hívja elő. Ahogy a gyakorló ismétli a szavakat, a szívében lévő spirituális központ (Lataif) aktiválódik. Ez a folyamat segít feloldani a belső feszültségeket és megnyitja a gyakorlót az isteni kegyelemre.
A dhikr gyakorlása során a tudatosság elmozdul a külső világ zajától a belső csend felé. A Tadzsnama ima ismétlése egyfajta spirituális horgonyként szolgál, amely megakadályozza az elme elkalandozását. A folyamatos recitálás hatására a szavak energiája áthatja a gyakorló egész lényét, és beépül az aurájába, megerősítve a védelmi mechanizmusokat.
Koncentráció és vizualizáció
A Tadzsnama ima erejének maximalizálása érdekében a gyakorlók gyakran alkalmaznak vizualizációs technikákat. Miközben a védelmet kérő részeket mondják, elképzelik, hogy egy fehér vagy arany fény burkolja be őket, amely áthatolhatatlan a negatív erők számára. Amikor a gyógyulásért fohászkodnak, elképzelik, hogy ez a fény behatol a beteg testrészekbe, és helyreállítja a harmóniát.
A vizualizáció és a Tadzsnama szavainak kombinációja egy rendkívül erőteljes teremtő aktust hoz létre. Nemcsak Istenhez fohászkodnak, hanem aktívan részt vesznek a saját valóságuk megteremtésében, a szavak által közvetített isteni energiával együttműködve.
A Tadzsnama és a numerológia (Abjad rendszer)
Az arab ezotériában és a szúfi hagyományban a betűknek és a szavaknak numerikus értéke van, amelyet Abjad rendszernek neveznek. Ez a rendszer feltárja a szavak mélyebb, rejtett jelentését és energetikai potenciálját. A Tadzsnama ima isteni ereje részben a szövegben található kulcsszavak és isteni nevek numerikus összegében rejlik.
A numerológiai elemzés kimutatja, hogy a Tadzsnama bizonyos részei olyan számokkal rezonálnak, amelyek a teljességre, a védelemre és a transzformációra utalnak. Például, ha egy bizonyos védelmi vers száma megegyezik egy isteni név számával, akkor a vers recitálása aktiválja az adott isteni attribútum erejét a gyakorló életében.
Ezek a numerikus összefüggések magyarázzák, miért van szükség a Tadzsnama bizonyos számú ismétlésére (például 11, 40 vagy 313 alkalommal). A számok nem öncélúak, hanem a spirituális energia optimális áramlásának biztosítására szolgálnak. A 40-es szám például a spirituális próbatétel és tisztulás időszakát szimbolizálja, amely a Koránban és más szentírásokban is központi szerepet kap.
A betűk titkos pecsétjei
A Tadzsnama ima egyes változatai tartalmaznak olyan arab betűkombinációkat (huruf muqatta’at), amelyek a Koránban is megjelennek a szúrák elején. Ezeket a betűket „titkos pecséteknek” vagy „rejtélyes betűknek” is nevezik, és úgy tartják, hogy rendkívül nagy spirituális erőt hordoznak, amely meghaladja az emberi értelem képességét. A Tadzsnama ima beépíti ezeket az elemeket, ezáltal növelve a spirituális védelem szintjét.
Ez a mélyreható numerológiai és betűmisztikai megközelítés teszi a Tadzsnama imát egy valódi ezoterikus kincssé, amely nemcsak a nyelvi jelentés szintjén hat, hanem a kozmikus rezgések szintjén is befolyásolja a gyakorló valóságát.
Kulturális és regionális eltérések az ima használatában
Mint minden ősi spirituális szöveg, a Tadzsnama ima is különböző formában és hangsúlyozással terjedt el a muszlim világban. Bár a fohász magja változatlan maradt, a szúfi rendek (Taríqák) saját hagyományaikhoz és spirituális útjukhoz igazították a gyakorlatot.
A szúfi rendek szerepe
A szúfi mesterek, akik gyakran a Tadzsnama ima legfőbb őrzői és közvetítői, különböző módon integrálták ezt a fohászt a napi rituáléikba (awrad). Egyes rendek, mint például a Qadiriyya vagy a Naqshbandiyya, a Tadzsnama ima recitálását a beavatási folyamat (bay’ah) részévé tehetik, vagy egy speciális, negyven napos elvonulás (khalwa) során használják.
- Észak-Afrika és a Maghreb: Ezen a területen a Tadzsnama imát gyakran használják a rossz szemek és a helyi ártó szellemek elleni védelem megerősítésére. Itt a hangsúly a védelem fizikai és energetikai aspektusain van.
- Délkelet-Ázsia (Indonézia, Malajzia): Itt a fohász gyakran beépül a hagyományos gyógyító rituálékba. A Tadzsnama szerepe a gyógyító ima és a belső béke megteremtésének eszköze.
- Törökország és a Közel-Kelet: A hagyományos iszlám tudósok és a szúfi körök a Tadzsnama imát a spirituális felemelkedés és a lélek megtisztításának eszközeként tartják számon, hangsúlyozva a szöveg teológiai mélységét.
Ezek az eltérések azt mutatják, hogy a Tadzsnama ima univerzális ereje képes alkalmazkodni a különböző kulturális és spirituális igényekhez, miközben megtartja alapvető funkcióját: a spirituális összeköttetés és védelem biztosítását.
Modern élet és Tadzsnama: Az ősi tudás aktualitása
A huszonegyedik századi ember élete tele van információs zajjal, állandó stresszel és spirituális elszigeteltséggel. A Tadzsnama ima ősi tudása rendkívül aktuális a mai világban, mivel hatékony eszközt kínál a belső stabilitás és a mentális tisztaság megőrzésére.
Fókusz és stresszkezelés
A Tadzsnama ima recitálása egyfajta spirituális kikapcsolódás a digitális világból. A fohász ismétlése segít a tudatot a jelen pillanatra fókuszálni, csökkenti a szorongást és a szétszórt gondolatokat. Ez a meditatív fókusz (muraqabah) javítja a koncentrációs képességet és segíti a gyakorlót a mindennapi feladatok hatékonyabb elvégzésében.
A modern pszichológia is elismeri a szavak ismétlésének, a mantrázásnak a stresszcsökkentő hatását. A Tadzsnama ima esetében ez a hatás megsokszorozódik a szöveg szakrális ereje és az isteni nevek használata miatt. A gyakorló nemcsak megnyugtatja az elméjét, hanem egyúttal megerősíti a kapcsolatát a transzcendenssel, ami hosszú távú lelki békét eredményez.
Energetikai tisztaság a modern környezetben
A modern városi élet tele van elektromágneses szennyezéssel és más emberek negatív energiáival. A Tadzsnama ima rendszeres gyakorlása segít fenntartani az egyén energetikai tisztaságát és ellenállóképességét. A fohász által létrehozott védelmi burok semlegesíti a munkahelyi stressz, a zsúfolt közlekedés vagy a mérgező emberi kapcsolatok negatív hatásait.
A Tadzsnama ima így válik egyfajta spirituális higiéniává. Ahogy mossuk a kezünket, hogy megtisztítsuk a fizikai szennyeződésektől, úgy használjuk ezt a fohászt, hogy megtisztítsuk a lelkünket és az auránkat a napi energetikai szennyeződésektől. Ez a gyakorlat elengedhetetlen a kiegyensúlyozott és spirituálisan tudatos élethez a huszonegyedik században.
Etikai megfontolások és a tisztelet
A Tadzsnama ima, mint minden erőteljes spirituális eszköz, tiszteletet és etikus megközelítést igényel. Fontos megérteni, hogy ez a fohász a hit mélyen gyökerező hagyományából származik, és nem szabad felületesen, vagy pusztán babonás célokra használni.
A spiritualitás és az anyagi célok
Bár a Tadzsnama ima segíthet az élet nehézségeinek leküzdésében, és anyagi áldásokat is hozhat a gyakorló életébe, a fohász fő célja mindig a spirituális felemelkedés kell, hogy legyen. Az anyagi jólét vagy a földi sikerek elérése másodlagos előnyök, amelyek a megtisztult szív és a helyes szándék természetes következményei. Aki csak anyagi haszonszerzés céljából recitálja az imát, az elszalasztja a szöveg mélyebb spirituális potenciálját.
A felelős gyakorlás magában foglalja a tudás tiszteletét is. Ha lehetséges, érdemes a Tadzsnama imát egy hiteles spirituális vezetőtől, egy szúfi sejktől vagy egy tudóstól megtanulni, aki ismeri a szöveg mélységeit és a hozzá tartozó rituálék helyes végrehajtását. A tudás láncolatának (silsilah) tiszteletben tartása biztosítja, hogy az ima ereje teljes mértékben megnyilvánulhasson.
A Tadzsnama és a közösség
A Tadzsnama ima ereje nem csak az egyéni gyakorlásban rejlik, hanem a közösségi recitálásban is. Amikor egy csoport ember gyűlik össze, hogy együtt mondja el a fohászt, a kollektív energia megsokszorozódik, és egy erőteljes, közös védelmi mező jön létre. Ez az összekapcsolódás megerősíti a spirituális közösséget és segít a kollektív gyógyulásban.
A Tadzsnama ima így válik a hit, a védelem, a gyógyulás és a spirituális tisztulás örök forrásává. Az ősi szavak ereje ma is képes átalakítani az emberi szívet és megvédeni a lelket a modern világ kihívásaival szemben.
A Tadzsnama ima mint a belső béke kulcsa

A védelem és a gyógyulás mellett a Tadzsnama ima talán a legfontosabb ajándéka a belső béke. A fohász rendszeres gyakorlása elmélyíti a gyakorló Istenbe vetett bizalmát, felszámolva a félelmet és a bizonytalanságot. Amikor az ember tudja, hogy egy ilyen erőteljes spirituális pajzs védi, képes elengedni a kontroll iránti vágyat és teljes mértékben átadni magát az isteni akaratnak.
Ez a spirituális elengedés (tawakkul) a szúfi út egyik legmagasabb szintje. A Tadzsnama ima segít elérni ezt az állapotot, mivel a szöveg minden versszaka megerősíti Isten mindenhatóságát és a gyakorló függőségét az isteni kegyelemtől. Ez a mély alázat felszabadító érzés, amely megszünteti a belső konfliktusokat és megteremti a tartós lelki nyugalmat.
A Tadzsnama ima tehát nem csupán egy történelmi ereklye, hanem egy élő, lélegző spirituális eszköz, amely képes a legmélyebb transzformációra. Ahhoz, hogy az ember teljes mértékben kihasználja az erejét, elengedhetetlen a tiszta szándék, a kitartó gyakorlás és a feltétel nélküli hit. Aki ezt az utat választja, az egy láthatatlan, de rendkívül erős szövetséget köt a kozmikus erőkkel, amely megvédi, gyógyítja és végül felemeli a lelket.
A Tadzsnama ima a szívben hordozott korona, amely emlékeztet minket valódi spirituális örökségünkre és az isteni közelség lehetőségére minden pillanatban.