A szent gabona a civilizáció bölcsője. Évezredek óta nem csupán táplálékforrás, hanem a ciklikusság, a halál és újjászületés, valamint a mindent átható életenergia szimbóluma. Amikor az aratók levágták az utolsó kévét, tudták, hogy a termés lelke, az a spirituális esszencia, amely a bőséget hozta, még ott rejtőzik a tarlón. Ezt a szellemet fogták be, és őrizték meg a hideg, terméketlen hónapokra egy különleges tárgyban: a gabonababában, vagy ahogy angolszász területeken ismerik, a gabonaszűzben (corn dolly). Ez az ősi bőségvarázsló talizmán ma is elkészíthető otthon, és ereje éppolyan intenzív, mint évezredekkel ezelőtt.
Ez a folyamat nem csupán kézműves tevékenység, hanem egy szakrális aktus, amely visszakapcsol minket a Föld ritmusához és az ősök tudásához. A gabonababa készítése a szándék erejét, a türelmet és a mély tiszteletet követeli meg a természeti folyamatok iránt. Lássuk, hogyan hozhatjuk létre saját, személyre szabott bőségőrzőnket.
A gabonababa: Az ősi termékenység és bőség szimbóluma
A gabonababa messze több, mint egyszerű dekoráció. Az a hiedelem, hogy a gabonában lakozik egy isteni vagy szellemi entitás, amely biztosítja a növekedést és a termékenységet, szinte minden mezőgazdasági kultúrában megtalálható. Amikor az aratás befejeződik, a növényi életciklus véget ér, és a szellemnek menedékre van szüksége, hogy túlélje a telet, és visszatérhessen a következő tavaszi vetés idején.
A gabonababa, mint talizmán, ezt a védelmet biztosítja. Az utolsó kévéből készült figura a gabona szellemét (vagy a Termékenység Istennőjét) testesíti meg, akit ezáltal méltó módon befogadnak a házba, a közösség oltalmába. Ezáltal garantáltnak hitték, hogy a szellem nem hagyja el a földet, és a következő évben is elhozza a bőséget.
A gabonababa a szent ciklikusság kézzelfogható emlékeztetője. Amikor elkészítjük, a halál és újjászületés archetípusát öleljük magunkhoz, biztosítva ezzel az élet folyamatosságát.
Ez az ősi hagyomány különösen erősen élt a kelta, germán és szláv területeken, de a magyar népi kultúrában is megtalálhatók voltak a terméstisztelet hasonló formái. A lényeg mindig az életenergia átmentése volt. A gabonababa tehát egy energetikai híd a két évszak között, egy élő erőtér, amely a házban tárolja a nyár melegét és bőségét.
A kész figura elhelyezése nem volt véletlenszerű. Gyakran a ház legfontosabb pontjára, a tűzhely közelébe vagy az asztal fölé került, ahol a család élt és étkezett. Ez biztosította, hogy a bőség és a jólét energiája áthassa a mindennapi életet. A gabonababa védelmi funkciót is ellátott, elhárítva a rossz szellemeket és a hiányt.
Történelmi utazás: A gabona szelleme a kultúrákban
A gabonababa motívuma évezredes gyökerekkel rendelkezik, visszavezethető egészen az ókori civilizációkig. Az egyiptomiak és a rómaiak is tisztelettel adóztak a gabona szellemének. Az ókori görögöknél Démétér, a termékenység és a gabona istennője kultuszában volt központi szerepe a learatott termés spirituális megőrzésének.
Európában a betakarítási ünnepek, mint például a kelta Lughnasadh (augusztus 1. környékén), szorosan kapcsolódtak a gabonababa készítéséhez. A paraszti kultúrában számos helyi névvel illették a figurát: a "Gabona Szűz", az "Utolsó Kéve", a "Gabona Menyasszony" vagy éppen a "Gabona Asszony". Minden elnevezés a termés befejezését és az élet folytonosságát hangsúlyozta.
A hagyomány szerint az a személy, aki az utolsó kévét aratta, gyakran magára vonta a Gabona Szellemének figyelmét, vagy éppen az utolsó kévét kellett feldíszítenie. Ez a rituálé biztosította, hogy a szellem ne legyen haragos, amiért elvágták az otthonát, hanem békésen költözzön be az újonnan készült talizmánba.
Magyarországon és a Kárpát-medence területén a gabonababa készítésének szokása kevésbé volt egységes, mint Nyugat-Európában, de az aratási koszorúk, a termésdíszek és a búzakoszorú formájában hasonló szertartások éltek. Ezek a díszek szintén a bőség szimbólumai voltak, és a gazdagság megőrzését szolgálták a következő évig.
A 19. században a gabonababa kézművessége kifinomulttá vált, és számos bonyolult fonási technika fejlődött ki, amelyek már nemcsak spirituális jelentőséggel bírtak, hanem igazi népművészeti alkotásokká váltak. Azonban a lényeg megmaradt: a természeti ciklusok tisztelete és a jövőbeni bőség biztosítása.
Miért készítsünk gabonababát napjainkban?
A modern világban, ahol a gabonát már nem a saját kezünkkel aratjuk, a gabonababa készítése spirituális visszatekintés és tudatos gyakorlat. Ez a folyamat segít újra összekapcsolódni a Földdel, felismerni a táplálékunk forrását, és tudatosan bevonni a bőség energiáját az életünkbe.
A gabonababa készítése a szándék erejének gyakorlása. Miközben a szalmát fonjuk és formázzuk, gondolatainkat, vágyainkat és reményeinket belefonjuk az anyagba. Ez a koncentrált energia teszi a tárgyat valódi bőségtalizmánná.
A gabonababa modern spirituális előnyei:
- Bőség manifesztáció: Segíti a pénzügyi stabilitás és az anyagi jólét bevonzását.
- Termékenység és kreativitás: Támogatja a projektek, ötletek és a fizikai termékenység növekedését.
- Otthoni védelem: Megvédi a házat a hiánytól és a negatív energiáktól.
- Földdel való kapcsolat: Megerősíti a kapcsolatot az anyatermészettel és a ciklikus idővel.
- Tudatos hála: Segít kifejezni a hálát az elért eredményekért és a meglévő javakért.
A kézzel készített talizmánok ereje mindig nagyobb, mint a vásároltaké, mivel saját energiánkat, időnket és fókuszunkat fektetjük beléjük. A gabonababa készítése egy meditáció a bőségen, amelynek eredménye egy tartós, erőteljes energetikai tárgy.
A gabonababa típusai és céljai

A gabonababa formája és neve gyakran a funkcióját tükrözi. Érdemes megfontolni, hogy milyen célra szeretnénk használni a talizmánt, mielőtt elkezdjük a fonást, mivel a felhasznált gabona típusa és a fonás módja befolyásolhatja az energetikai hatást.
Népszerű gabonababa formák:
- A Gabona Szűz (Corn Maiden): Ez a leggyakoribb, női alakot formázó figura, amely a termékenységet, a gondoskodást és a jövőbeni bőséget szimbolizálja. Általában hosszú, fonott szoknyával és fejdísszel készül.
- Az Aratás Nyaklánca (Harvest Neck): Egy egyszerűbb, spirálisan fonott forma, amelyet gyakran a pajtában vagy a konyhában függesztettek fel, hogy elűzze az éhséget.
- A Szerencse Kéve (Kern Baby): Egy kis, egyszerű, csomókba kötött bábu, amelyet a gyerekeknek adtak, vagy az új vetőmagok mellé temettek a következő évben.
- A Gabona Menyasszony (Corn Bride): Különösen bonyolult, díszes figura, amelyet esküvői szertartásokon vagy a termékenységi rituálékon használtak.
A választás a szándéktól függ. Ha anyagi bőséget szeretnénk bevonzani, érdemes erősebb, stabilabb formát választani, amely a földhöz kötődik. Ha kreatív energiát vagy termékenységet, akkor a női alak (Gabona Szűz) az ideális választás.
A megfelelő gabona kiválasztása és előkészítése
A talizmán ereje az alapanyag minőségében rejlik. Nem mindegy, milyen gabonát választunk, és hogyan készítjük elő a fonáshoz. Ideális esetben olyan gabonaszárat használjunk, amelyet tiszta energiájú helyről, esetleg saját kertből vagy megbízható forrásból szereztünk be. A gabona kiválasztása a szándékunkat is befolyásolja.
Gabonatípusok és energetikai jelentésük:
| Gabona típusa | Energetikai Fókusz | Ideális cél |
|---|---|---|
| Búza (Triticum) | Bőség, jólét, arany energia, életerő. | Általános bőségtalizmánok, pénzvarázslatok. |
| Rozs (Secale) | Védelem, hosszú élet, kitartás, földelés. | Védelmi funkciójú babák, téli túlélés. |
| Árpa (Hordeum) | Termékenység, szerelem, gyógyítás, kreativitás. | Termékenységi bábuk, gyógyító talizmánok. |
| Zab (Avena) | Gazdagság, szerencse, a szív öröme. | Könnyed, gyorsan érkező szerencse bevonzása. |
A leggyakrabban használt és legkönnyebben fonható anyag a búzaszalma, mivel hosszú, rugalmas szárakat ad. Fontos, hogy a szalma még zöldes-sárga állapotban legyen aratva, ha célunk a fonás, mert a teljesen kiszáradt, merev szalma könnyen törik.
A szalma előkészítése: A rugalmasság művészete
A frissen aratott, de már száraz szalmát mindig elő kell készíteni, hogy ne törjön el fonás közben. Ez a lépés létfontosságú a szakrális kézművesség szempontjából is, mert időt ad a meditatív ráhangolódásra.
Először is, távolítsuk el a leveleket és a kalászokat a szárról. Csak a tiszta, ép szárrészeket használjuk. Ezután a szalmát langyos vízbe kell áztatni. Ne használjunk forró vizet, mert az tönkreteheti a szálak szerkezetét. Az áztatási idő típustól függ, általában 30 perctől 2 óráig terjed, amíg a szalma teljesen rugalmas nem lesz, és hajlíthatóvá válik anélkül, hogy megtörne.
Amikor kivesszük a vízből, töröljük szárazra, de hagyjuk enyhén nedvesen. Fontos, hogy a fonás alatt is nedvesen tartsuk, esetleg egy permetezővel.
Szertartásos előkészületek és a tér szentelése
A gabonababa nem egy egyszerű hobbi projekt; ez egy rituális alkotás. Ahhoz, hogy valóban működőképes bőségtalizmán legyen, a környezetet és a saját elménket is elő kell készíteni. A megfelelő időzítés és a tiszta szándék a kulcs.
Ideális esetben a gabonababát az aratás idején (július vége, augusztus) vagy a teljes hold idején készítsük, amikor a manifesztációs energiák a legerősebbek. Ha a bőség bevonzása a cél, a növekvő hold is kiváló időszak.
Készítsünk elő egy tiszta munkafelületet. Szükségünk lesz egy kis oltárra vagy szent sarokra, ahol elhelyezhetünk néhány tárgyat, amelyek segítik a fókuszálást:
- Zöld vagy arany gyertya (a bőség és a Nap szimbóluma).
- Egy tálka friss föld vagy vetőmag (a termékenység szimbóluma).
- Tömjén (pl. szantálfa vagy cédrus) a tér megtisztításához.
Mielőtt hozzákezdünk, végezzünk egy rövid tisztító rituálét. Tisztítsuk meg a teret a tömjénnel, és kérjük a Föld és a Termés Szellemének áldását a munkánkra. Üljünk le, lélegezzünk mélyeket, és fogalmazzuk meg pontosan, mi a szándékunk ezzel a babával: „Ezzel a babával a bőséget, a védelmet és a jólétet vonzom az otthonomba.”
A szándék a gabonababa lelke. Minden egyes fonatba bele kell szőnünk azt az energiát, amit be akarunk vonzani az életünkbe. A türelem maga a rituálé.
Eszközök és anyagok a gabonababa készítéséhez
Bár a gabonababa készítése ősi mesterség, amelyhez elméletileg csak a kezünk és a szalma szükséges, néhány modern eszköz megkönnyíti a munkát, és biztosítja a talizmán tartósságát.
A szükséges kellékek listája:
- Gabonaszálak: Kb. 50-100 darab, legalább 30-40 cm hosszú, előkészített, áztatott szalma.
- Erős fonal vagy zsineg: Lehetőleg természetes anyagból (pl. pamut, len, kender). Jól illeszkednek a zöld, arany vagy piros színek, amelyek a bőséget és az életerőt szimbolizálják.
- Éles olló: A szárak pontos méretre vágásához.
- Permetező flakon: Vízzel, hogy a szalma nedves maradjon munka közben.
- Dekorációs elemek (opcionális): Szalagok, szárított virágok (pl. levendula a védelemért, kamilla a békéért), bogyók, fűszernövények.
A fonal kiválasztása nem csupán esztétikai kérdés. A piros zsineg a védelmet és az erőt adja, a zöld fonal a növekedést és a gyógyulást segíti, míg az arany vagy sárga a pénzügyi bőséget vonzza. Válasszunk tudatosan, a célunknak megfelelően.
Útmutató lépésről lépésre: A klasszikus gabonababa (corn dolly)

A klasszikus gabonababa egy viszonylag egyszerű, de elegáns forma, amely a női alakot és a bőség kelyhét testesíti meg. Az alábbi útmutató a leggyakoribb fonási technikát, a spirális vagy négyszögletes fonást használja, amely a testet adja.
1. A fej és a nyak kialakítása
Válasszunk ki 12-16 egyforma vastagságú és hosszúságú szalmaszálat. Ez a szálmennyiség lesz a baba teste. A szálakat fogjuk össze szorosan az egyik végüknél. Ez a vége lesz a baba feje.
Kb. 5 cm-rel a szálak vége alatt kössünk egy nagyon szoros csomót a fonallal. Ez a csomó jelöli ki a nyakat. Ezután a szálakat hajlítsuk vissza a csomó fölött, mintha egy kelyhet formáznánk. A szálak most a nyakcsomó alatt futnak lefelé. Ez a hajlítás adja a baba fejének szimbolikus formáját.
Kössünk még egy szoros csomót közvetlenül a hajlított szálak alatt. Ez a második csomó rögzíti a fejet, és elkezdi a test kialakítását. Fontos, hogy a fej szimmetrikus és feszes legyen, mert ez adja a talizmán stabilitását.
2. A test (a fonás) megkezdése
A test kialakításához a szálakat négy egyenlő részre kell osztani. Ha 16 szálunk van, 4x4 szálat használunk. Ez a technika a „szögletes fonás” alapja, amely a gabonababa egyik legősibb formája.
Vegyük az első négy szálcsoportot (A, B, C, D). A fonás célja, hogy a szálakat folyamatosan spirálisan hajlítsuk és keresztezzük, miközben a baba hossza növekszik. Ez a folyamat a bőség spirálját szimbolizálja.
A fonás folyamata:
- Vegyük az A csoportot, és hajlítsuk át a B csoport felett, mintha egy jobb szöget alakítana ki.
- Vegyük a B csoportot, és hajlítsuk át a C csoport felett.
- Vegyük a C csoportot, és hajlítsuk át a D csoport felett.
- Vegyük a D csoportot, és hajlítsuk át az A csoport felett, de az A csoport alá fűzzük be, hogy bezárjuk a kört.
Ismételjük ezt a folyamatot. Minden egyes lépésnél a szálak egyre szorosabban illeszkednek egymáshoz, és a test egy spirális, négyszögletes oszlopot formál. Fontos, hogy minden lépésnél erős szándékot tartsunk fenn, és minden kereszteződésnél elképzeljük a bőséget, amit a babába fonunk.
3. A karok és a derék kialakítása
Folytassuk a fonást addig, amíg a baba teste eléri a kívánt hosszúságot (kb. 10-15 cm). Ekkor megállunk, és elkészítjük a karokat. A karokhoz válasszunk ki 6-8 vékonyabb, különálló szálat, és fonjunk belőlük két egyszerű hármas fonatot.
A test fonásának végén kössünk egy szoros csomót. Ezután a karokat helyezzük a testhez, és a deréknál (a csomó alatt) szorosan rögzítsük egy újabb fonallal. Ez a rögzítés adja meg a baba női sziluettjét, ha Gabona Szüzet készítünk.
4. A szoknya és a befejezés
A derék rögzítése után engedjük el a négyszögletes fonást. A szálak most szabadon lógnak lefelé. Ezek a szálak alkotják a szoknyát. A végüket egyenesen vágjuk el, hogy a baba stabilan álljon.
Ha szeretnénk, a szoknyát díszíthetjük. A legtradicionálisabb díszítés az, ha a szoknyát kiterítjük, és egy szalaggal (arany vagy zöld) átkötjük a derekánál, mintegy hangsúlyozva a termékenység ívét.
A fonás művészete és technikái
A gabonababa készítése során használt fonási technikák nem véletlenszerűek; mindegyik hordoz egyfajta szakrális geometriát. A spirál, a kelta csomók és a kerek formák mind a ciklikusságot, a végtelenséget és a bőség folyamatos áramlását szimbolizálják.
A négyszögletes fonás (The Square Plait)
Ez a technika, amelyet az előző lépésben részleteztünk, a legstabilabb és leggyakoribb. Négy csoporttal dolgozunk, és mindig az egyik csoportot hajlítjuk át a következő felett, majd az utolsót az első alá fűzzük. Ez a mozgás a négy elemet és a négy évszakot szimbolizálja, amelyek együttműködnek a bőség megteremtésében.
A kulcs a feszesség. Ha a szalma elkezdi elveszíteni a nedvességét és meglazul, a fonás széthullik. Éppen ezért a munka során időnként permetezzük meg a szálakat vízzel, és tartsuk a feszültséget. A feszesség a szándékunk erejét tükrözi.
A spirális fonás (The Spiral Plait)
Ez a technika egy elegáns, csavart formát eredményez, amely gyakran jelenik meg az aratási koszorúkban és az Aratás Nyakláncában. Ehhez a technikához 8-10 szálat használunk. A szálakat két részre osztjuk, és a két csoportot ellentétes irányba csavarjuk, majd összecsavarjuk őket. Ez a dinamikus fonás a növekedés és az energia állandó mozgását jelképezi.
A spirál az életút, a sors és a kozmikus rend ősi szimbóluma. Amikor spirális fonást alkalmazunk, tudatosan hívjuk be a kozmikus energiákat a talizmánba.
A díszítő csomók és a kelta fonat
A bonyolultabb gabonababák gyakran tartalmaznak kelta csomókat, amelyek a végtelenséget és a védelem szövevényét szimbolizálják. Ezek a csomók a baba fejénél vagy a derekánál helyezkednek el. Bár ezek a technikák több gyakorlatot igényelnek, a végeredmény egy olyan talizmán, amelynek komplex energetikai védelme van.
Minden egyes kereszteződésnél és csomónál gondoljunk arra a célra, amiért a babát készítjük. Ne csak mechanikusan dolgozzunk, hanem meditatív állapotban, a szálak energiájára figyelve.
A bőségtalizmán feltöltése és aktiválása
A gabonababa elkészítése a munka felét jelenti. Ahhoz, hogy a tárgy valóban erőteljes talizmán legyen, aktiválni kell, be kell tölteni a szándékkal és az energiával. Ez a szertartásos lépés adja a babának a lelkét.
1. Az utolsó fonal és a szándék rögzítése
Amikor befejeztük a fonást, de még mielőtt az utolsó díszítő szalagot felkötnénk, vegyük a babát a kezünkbe. Tartsuk szorosan, és érezzük a szalma melegét és a Föld energiáját, amely benne rejlik. Ekkor mondjuk el a szándékunkat, egy rövid megerősítést vagy igézetet, amely rögzíti a célját.
Példa igézetre:
„Gabona Szelleme, kérlek, lakozz ebben a formában. Hozd el a bőséget, a gyarapodást és a védelmet ebbe a házba. Ahogy fonódnak a szálak, úgy fonódjon a jólét az életembe. Így legyen!”
Ezután kössük fel az utolsó szalagot, ami lezárja az energiát a babában. Ez a szalag a pecsét.
2. A négy elem aktiválása
A talizmán erejének növeléséhez, vigyük végig a babát a négy elemen:
- Föld: Helyezzük a babát néhány pillanatra egy tál sóra vagy földre, hogy megerősödjön a földelő és stabilizáló energia.
- Víz: Permetezzük meg a babát néhány csepp forrásvízzel (vagy esővízzel), amely a tisztulást és az érzelmi áramlást szimbolizálja.
- Levegő: Fújjuk meg a babát, vagy tartsuk a tömjén füstjébe, hogy megtisztuljon a szándék és a kommunikáció.
- Tűz: Tartsuk egy pillanatra a zöld gyertya lángja fölé (óvatosan!), hogy feltöltsük a cselekvés és a manifesztáció energiájával.
Ez a szertartás teljessé teszi a babát, és átalakítja egyszerű kézműves tárgyból egy élő, energetikai talizmánná. Érezzük, ahogy a baba kisugárzása megváltozik, és érezhetően vibrálóvá válik.
A gabonababa gondozása és elhelyezése
Miután a gabonababa elkészült és aktiválva lett, a megfelelő elhelyezés kulcsfontosságú a bőség folyamatos áramlásához. A talizmánnak ott kell lennie, ahol a leginkább hatni tud.
Ideális elhelyezési pontok otthonunkban:
A Konyha (A Termékenység Központja): A konyha hagyományosan az otthon szíve, a táplálék és a gyarapodás helye. A gabonababát itt érdemes elhelyezni, hogy biztosítsa a család számára a folyamatos élelmet és jólétet. Egy polcon, vagy a konyhaasztal fölött lógatva tökéletes.
A Pénzügyi Sarok (Feng Shui szerint): Ha a cél kifejezetten az anyagi bőség, helyezzük a babát az otthonunk pénzügyi területére (általában a bejárattól nézve a hátsó bal sarok). A barna és zöld színekkel kombinálva erősíthetjük a hatását.
A Hálószoba (Termékenység esetén): Amennyiben a baba a fizikai vagy kreatív termékenységet hivatott segíteni, a hálószobában vagy a kreatív munkaállomás közelében a legjobb a helye.
Ne feledjük, a gabonababa élő energia. Bánjunk vele tisztelettel. Ne tegyük poros, elfeledett sarokba. Beszéljünk hozzá, köszönjük meg a bőséget, amit hoz, és időnként tisztítsuk meg a portól.
Figyeljünk a baba állapotára. Ha a szalma elkezdenek törni, vagy a figura tönkremegy, ez jelezheti, hogy a talizmán feláldozta magát, vagy már betöltötte a szerepét. Ebben az esetben ideje elengedni.
Az éves ciklus lezárása: A talizmán elengedése

A gabonababa egyéves ciklusra szóló talizmán. A következő aratásig, vagy a következő tavaszi vetésig őrzi az erőt. Az aratás ciklikus természete miatt fontos, hogy a régi babát megfelelő módon elengedjük, mielőtt elkészítjük az újat.
A régi gabonababa feladata, hogy a bőség szellemét megőrizze a téli hónapokban. Amikor eljön a következő tavasz, és a föld készen áll a vetésre, a szellemnek vissza kell térnie a földbe, hogy táplálja az új termést.
A rituális elengedés lépései:
- Hálaadás: Tegyük a babát az oltárunkra, és mondjunk hálát mindazért a bőségért és védelemért, amit az elmúlt évben hozott.
- Aktiválás megszüntetése: Vegyük le a babáról a rögzítő szalagokat, és lazítsuk meg a fonásokat. Ez szimbolikusan elengedi az energiát, amelyet belekötöttünk.
- Visszatérés a Földbe: A legfontosabb lépés. A babát nem szabad kidobni. El kell égetni (ha ez biztonságos) vagy el kell temetni a kertben, a vetőmagok közelében. Ezzel biztosítjuk, hogy a gabona szelleme visszatérjen a földbe, és táplálja a következő termést.
Ez a rituálé lezárja a ciklust, és tisztítja az utat az új bőségtalizmán elkészítéséhez. Az elengedés tudatos aktusa nélkül a régi energia blokkolhatja az új bőség beáramlását.
Variációk: Egyéb gabonababa formák és hagyományok
A gabonababa készítésének technikája rendkívül sokszínű. Számos regionális forma létezik, amelyek mind más-más spirituális célt szolgálnak. Fedezzünk fel néhányat, amelyek inspirációt adhatnak a saját alkotásunkhoz.
A kelta aratás-kereszt (The Celtic Cross)
Ez a forma nem egy baba, hanem egy stilizált kereszt, amelyet gabonaszálakból fonnak. Négy irányba mutat, és a négy égtáj védelmét szimbolizálja. Erős védelmi talizmánként szolgál, és gyakran az ajtófélfa fölé akasztják.
A kelta kereszt készítésekor a szálak kereszteződése a Föld és az Ég egyesülését jelképezi. Ez a szakrális szimbólum különösen hatékony, ha a családi béke és a stabil védelem a cél.
A gabona koszorú (The Harvest Wreath)
Bár nem baba, a koszorú is a gabona szellemének befogadására szolgál. A kör forma a végtelen ciklust, a teljességet és a tökéletességet jelképezi. A koszorúba gyakran fonnak gyógynövényeket is, mint például rozmaringot a memória és a tisztánlátás érdekében, vagy majoránnát a boldogságért.
A koszorú elkészítése lehetővé teszi a kreatívabb díszítést, és kiválóan alkalmas arra, hogy bevonjuk a többi természeti elemet is a bőség varázslatba.
A gabona kalász (The Corn Knot)
Ez a legegyszerűbb forma. Csak néhány szálat fogunk össze, és egy bonyolultabb csomóval rögzítjük. Ez a kis talizmán könnyen hordozható, és gyakran a pénztárcában tartották, hogy pénzügyi szerencsét hozzon. A csomó ereje a szándék azonnali rögzítésében rejlik.
Bármelyik formát is választjuk, a lényeg a tisztelet és a szándék marad. A gabonababa készítése egy mélyen gyökerező hagyomány, amely összeköt minket az ősök tudásával és a Föld nagylelkűségével. A munka befejeztével nemcsak egy gyönyörű talizmánnal leszünk gazdagabbak, hanem a Föld energiájával és a tudatos alkotás örömével is.
