Hogyan idézz meg egy dzsinnt otthon? Részletes útmutató és rituálé a kívánságok teljesítéséhez

angelweb By angelweb
22 Min Read

Az archaikus tudás és a transzcendens erők mindig is izgatták az emberi képzeletet. A vágy, hogy a fizikai világ korlátait áttörve, közvetlen kapcsolatba lépjünk olyan entitásokkal, amelyek képesek megváltoztatni sorsunkat, évezredek óta kíséri utunkat. Ezen rejtett erők közül talán a dzsinnek világa a leginkább megfogható és egyben a legveszélyesebb is. Ők a tűz, a szél és a finomabb anyagok teremtményei, akik a miénkkel párhuzamosan létező síkokon élnek, és akik megfelelő rituálé és tisztelet mellett hajlandóak lehetnek teljesíteni legmélyebb kívánságainkat.

A dzsinnek megidézése nem könnyed játék, hanem mélyen gyökerező spirituális és okkult gyakorlat, amely komoly felkészültséget, fegyelmet és alapos tudást igényel. Mielőtt belekezdenénk ebbe a szent és egyben kockázatos vállalkozásba, elengedhetetlen, hogy megértsük, kik is ők valójában, és milyen szabályok vonatkoznak az általuk lakott birodalomra.

A dzsinnek eredete és természete

A dzsinnek fogalma mélyen gyökerezik a közel-keleti, különösen az iszlám előtti arábiai mitológiában, majd a Korán és az iszlám teológia is beépítette és rendszerezte őket. Ezen entitások nem angyalok és nem is ördögök a nyugati értelemben, hanem harmadik, önálló teremtett faj. A hagyomány szerint Isten a dzsinneket füsttelen tűzből (máridzs min nár) teremtette, mielőtt az embert sárból alkotta volna. Ez a tűz eredet adja nekik a képességet, hogy gyorsan mozogjanak a dimenziók között, és felvegyenek különböző alakokat.

A dzsinnek rendelkeznek szabad akarattal, akárcsak az emberek, ezért lehetnek jók (muszlim dzsinnek), rosszak (démoni dzsinnek, szatírok) vagy semlegesek. A népi hiedelmek gyakran összemossák őket a démonokkal, de ez teológiailag pontatlan. A dzsinnek társadalmakban élnek, királyaik, törvényeik és vallásaik vannak, bár a mi fizikai érzékszerveink számára láthatatlanok. Az ezoterikus gyakorlat szempontjából kulcsfontosságú annak megértése, hogy a dzsinnek nem feltétlenül az ember szolgálatára teremtettek, hanem önálló lények, akikkel csak szigorú feltételek mellett lehet interakcióba lépni.

A dzsinnek a rejtett világ, az al-ghayb lakói, akik a mi dimenziónk és a tisztán szellemi síkok között helyezkednek el. Hatalmuk a finom anyag manipulálásában rejlik, ami lehetővé teszi számukra a valóság hajlítását.

A dzsinnek hierarchiája és típusai

A dzsinnek világa összetett és hierarchikus. Nem minden dzsinn alkalmas vagy hajlandó a megidézésre és a kívánságok teljesítésére. Az okkult hagyományok öt fő kategóriát különböztetnek meg, amelyek ismerete elengedhetetlen a megfelelő rituálé kiválasztásához.

Típus Jellemzők Hajlam az emberi kapcsolatra
Marid (Mári) A leghatalmasabbak és legbüszkébbek. Gyakran kapcsolódnak a tengerhez vagy a levegő elemekhez. Nagyfokú mágiával és tudással bírnak. Nehéz megidézni, csak a legfelkészültebbeknek sikerül. Kívánságai teljesek, de ára súlyos.
Ifrit (Afrit) Hatalmas, tüzes és gyakran gonosz vagy huncut természetűek. Nagy fizikai erővel bírnak, gyakran rombolóak. Veszélyesek. Csak szigorú védelmi rituáléval közelíthetőek meg. Kívánságokat teljesítenek, de gyakran félremagyarázzák azokat.
Ghul (Gúl) Általában női entitások, amelyek temetőkben és elhagyatott helyeken élnek. Éjszakai lények, akik emberi húst fogyasztanak. Nem alkalmasak kívánságok teljesítésére. Kerülendők.
Sila (Szila) Könnyen változtatják alakjukat, és hajlamosak az emberekkel való interakcióra, bár gyakran csak szórakozásból. Gyorsak, de viszonylag gyengék. Könnyebb megidézni, de a kívánságaik teljesítése felületes lehet.
Hinn A legközelebb állnak az állatvilághoz. Általában semlegesek, de hajlamosak megbántódni. Nem ideálisak.

A leggyakrabban megidézni kívánt entitások a Marid és az Ifrit kategóriájába tartoznak, mivel ők rendelkeznek a legnagyobb hatalommal a fizikai világ befolyásolására. Azonban minél nagyobb a hatalmuk, annál nagyobb a kockázat és annál szigorúbb az ezoterikus fegyelem, amit a hívónak be kell tartania.

Etikai keretek és a védelem fontossága

Mielőtt bármilyen rituális cselekedetbe kezdenénk, alapvető fontosságú a mentális és spirituális felkészülés. A dzsinnek nem a mi erkölcsi kategóriáink szerint gondolkodnak. A kívánságok teljesítésekor nem a mi boldogságunk vagy jólétünk a céljuk, hanem a köztük és az ember között létrejövő szerződés vagy energiaátadás fenntartása.

Soha ne feledjük: a dzsinn megidézése lényegében egy tárgyalás egy másik dimenzió lényével. A védelem nem opció, hanem kötelezettség. A megfelelő védelmi mechanizmusok hiánya súlyos következményekkel járhat, beleértve a megszállást, az anyagi veszteséget, vagy akár a mentális egészség elvesztését is.

A kívánság természete és a csapda

A dzsinnek híresek arról, hogy a kívánságokat szó szerint, de a szándékkal ellentétesen teljesítik. Ez nem rosszindulatból fakad, hanem abból, hogy ők a szubjektív valóságot másképp értelmezik. Egy rosszul megfogalmazott kívánság katasztrófához vezethet. Például, ha valaki gazdagságot kíván, a dzsinn teljesítheti azt egy örökségen keresztül, de az örökség megszerzéséhez szükséges lehet egy szeretett személy halála.

A legfontosabb etikai szabály: soha ne kívánj más ember szabad akaratának manipulálására vonatkozó dolgokat, és ne kívánj a dzsinn hatalmánál nagyobb dolgokat. A korlátok tiszteletben tartása a biztonság záloga.

Felkészülés a rituáléra: A szent tér kialakítása

A szent tér tisztaságát fokuszálással védjük meg.
A szent tér kialakítása során fontos, hogy a környezet harmonikus és nyugodt legyen a dzsinn idézéséhez.

A dzsinn megidézésének rituáléja három fő fázisra oszlik: felkészülés, maga a hívás és az elbocsátás. A felkészülés fázisa a leghosszabb és legkritikusabb. Ez magában foglalja a személyes tisztaságot, a helyszín kiválasztását, és az időzítés asztrális meghatározását.

1. Tisztaság és fegyelem (Tahára)

A rituálé előtt legalább három napos szigorú spirituális tisztaság szükséges. Ez magában foglalja a teljes testi tisztaságot (rituális fürdés), a hús, az alkohol, a dohányzás és a szexuális tevékenység teljes elkerülését. A hívónak meditációval és fókuszálással kell felkészülnie, hogy a mentális energiája tiszta és erős legyen. A dzsinnek vonzódnak a tiszta, magas rezgésű energiához, de a zavaros, alacsony rezgésű energiát kihasználják.

2. A helyszín kiválasztása és előkészítése

A rituálét csendes, zavartalan helyen kell végezni, ahol biztosított, hogy senki nem zavarja meg a folyamatot. Ideális esetben ez egy olyan helyiség, amelyet kizárólag spirituális munkára használnak. A szoba falait és padlóját meg kell tisztítani, és védelmi szimbólumokat kell elhelyezni. A hagyomány szerint a dzsinnek idézésére a legjobb időszak a holdtalan éjszaka vagy a telihold, attól függően, hogy milyen típusú dzsinnt kívánunk hívni. A Maridok gyakran a csillagok állásához kötődnek, ezért asztrológiai naptár használata javasolt.

3. Szükséges eszközök és kellékek

A kellékek kritikus szerepet játszanak, mert segítik az átmenetet a fizikai és az éteri sík között. Ezek az eszközök adják meg a dzsinnnek azt a fizikai fókuszpontot, amelyen keresztül megnyilvánulhat vagy kommunikálhat.

  • Tömjén és füstölők: A dzsinnek tűz alapú lények, és erősen reagálnak a füstre és az illatokra. Különösen ajánlott a szantálfa, a mirha, vagy a tiszta oud. A füst a médium, amelyen keresztül az entitás formát ölthet.
  • Tükör vagy kristálygömb: Ez szolgál a fő kommunikációs felületként. A tükörnek újonnan vásároltnak és feketével festettnek kell lennie, vagy egy speciális, tisztított kristálygömbnek kell lennie. Ez a ‘kapu’.
  • Védelmi kellékek: Só (a kör létrehozásához), szentelt víz, és az idéző saját, erős taliszmánja (például egy pentagramma vagy egy speciális arab kalligráfia, amely Isten nevét tartalmazza).
  • Fémek: A réz vagy bronz tálak, gyertyatartók segítik az energia földelését. A dzsinnek érzékenyek a fémekre.
  • Gyertyák: Három fekete vagy sötétkék gyertya, amelyek a három világot (emberi, dzsinn, szellemi) szimbolizálják.

A rituálé: A hívás és az átmenet

Az idézési rituálé a legintenzívebb szakasz, amely abszolút fókuszálást és mentális erőt igényel. A cél a dzsinn figyelmének felkeltése, biztonságos térbe kényszerítése, és a kommunikáció megkezdése.

1. A védelmi kör kialakítása

Ez a lépés megkerülhetetlen. A tiszta sóval, krétával vagy speciális fűszerekkel (mint például a szárított ruta) rajzoljunk egy tökéletes kört a földre, amely elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen elférjünk benne az összes kellékkel együtt. A körön belül helyezzük el a védelmi szimbólumokat. Ez a kör az emberi szféra szentségét jelenti, és megakadályozza, hogy a dzsinn fizikai formát öltsön a körön belül, ezzel fenntartva a hívó kontrollját.

A körön kívül, közvetlenül előttünk helyezzük el a tükröt vagy kristálygömböt, a gyertyákat pedig úgy, hogy a fényük a tükörre essen. A tömjént folyamatosan égnie kell, a füstnek be kell töltenie a teret.

2. A fókuszálás és a rezgés emelése

Miután beléptünk a körbe, megkezdődik a meditáció. A hívónak el kell érnie egy olyan tudatállapotot, amely lehetővé teszi az áthatolást a világok között. Ez gyakran ismétlődő mantrák, vagy szufi énekek (dhikr) ismétlésével történik. A cél, hogy a saját rezgésünket a dzsinnek síkjához emeljük. Ezt a fázist legalább 30 percig kell fenntartani, amíg a szoba levegője érezhetően megváltozik, és a tükör felszíne homályosnak vagy vibrálónak tűnik.

3. A hívó formula (Azima)

A dzsinnek megidézésére használt hagyományos formulák általában arab nyelvűek, és gyakran isteni neveket (Allah) vagy a Korán bizonyos verseit tartalmazzák, mivel ezek kényszerítő erővel bírnak a dzsinnek felett. Ezen formulák célja nem a kérés, hanem az entitás biztonságos megjelenésre való kényszerítése. A hívó formula ismétlését addig kell végezni, amíg a dzsinn megjelenése észlelhetővé nem válik a tükörben vagy a füstben.

A formulát lassan, mélyen, és rendíthetetlen hittel kell recitálni. A legáltalánosabb hívások a Hét Dzsin Király (például Al-Malik al-Ahmar vagy Malak Shamhurish) nevéhez szólnak. A hívásnak konkrétnak kell lennie: melyik dzsinnt, milyen célból hívjuk. A formula ismétlése közben vizualizáljuk a dzsinn energiáját, amint az áttör a síkok között.

Amikor a dzsinn megjelenik, az első dolog, amit érezni fogsz, a hőmérséklet hirtelen csökkenése vagy növekedése, vagy egy erős nyomásérzés a fülben. A tükörben megjelenhet egy homályos alak, vagy a füstben egy sziluett. Ekkor meg kell tartani a nyugalmat, és nem szabad megmutatni a félelem legkisebb jelét sem.

A párbeszéd és a kívánság megfogalmazása

Amikor a dzsinn megjelenik, a legfontosabb a kontroll megtartása és a kommunikáció szigorú keretek között tartása. A dzsinnek gyakran megpróbálják megtéveszteni a hívót, tesztelve a védelmi kör erejét és a hívó elszántságát.

1. A megerősítés és a tisztelet

Az entitásnak meg kell erősítenie a nevét és azt, hogy miért jelent meg. A párbeszédet tisztelettel, de határozottan kell vezetni. Soha ne engedjünk az entitás kéréseinek, hogy lépjünk ki a védelmi körből, vagy hogy oldjuk fel a rituálét, mielőtt a kívánság megfogalmazásra került volna. Kezdjük a párbeszédet egy rövid megerősítéssel:

„Megidéztelek téged, [Dzsin Név], a Tiszta Tűzből, hogy teljesítsd a kérésemet. Ismerd el a hívásomat, és maradj ezen a helyen, amíg a szavam el nem hangzik.”

2. A kívánság pontosítása és a szerződés

A kívánságot előre, írásban, a lehető legpontosabban meg kell fogalmazni. Kerüljük a kétértelműséget, a végtelen fogalmakat (pl. örökké tartó boldogság) és az abszolútumokat. Konkrét, mérhető eredményeket kell kérni. Ezt hangosan és tisztán kell felolvasni, miközben folyamatosan nézünk a tükörbe, ahol a dzsinn manifesztálódott.

A dzsinn cserébe kérni fog valamit. Ez lehet egy fizikai tárgy, egy ígéret, egy energiaátadás, vagy akár egy szent hely felajánlása. Ez a szerződés vagy paktum. Ez a legveszélyesebb pont. Az árnak arányosnak kell lennie a kívánsággal, de soha nem szabad felajánlani a lelkünket, vagy más ember szabad akaratát. Egy tapasztalt hívó előre meghatározza, mit hajlandó felajánlani (pl. egy értékes gyűrűt, egy hónapnyi jótékonysági munkát, egy fogadalmat).

A dzsinn azonnal megpróbálja megtalálni a kiskaput a kívánságodban. Ezért a kívánságot úgy kell megfogalmazni, hogy az kizárja a negatív következményeket, és rögzítse a teljesítés időkeretét. A szerződés feltételeit többször meg kell erősíteni.

Példa egy jól megfogalmazott kívánságra

Rossz kívánság: „Szeretnék sok pénzt.”

Jó kívánság: „Kérem, hogy a következő 90 napban 5 millió forintnyi nettó jövedelem származzon egy etikus és törvényes forrásból, amely nem okoz kárt sem nekem, sem másnak, és nem jár együtt halállal vagy veszteséggel.”

A dzsinn elbocsátása és a rituálé lezárása

Amikor a kívánság és a szerződés feltételei világosak és mindkét fél elfogadta azokat (a dzsinn a tükörben vagy a hangjával megerősíti), azonnal meg kell kezdeni az elbocsátást. A hívás sikerének kulcsa a gyors és határozott elbocsátás.

1. Az elbocsátó formula

Az elbocsátó formula (Inzirá) célja, hogy visszaküldje az entitást a saját síkjára, és lezárja a kaput. Ez ismét szigorú, kényszerítő nyelvezetet igényel, amely elismerve a dzsinn hatalmát, de megerősítve a hívó tekintélyét.

„Elfogadtam a feltételeidet, és te elfogadtad az enyémet. Most távozz békében a saját síkodra. A kapu zárva. Ne térj vissza, amíg újra meg nem hívlak. A Védelmező neve által, távozz!”

Ezt a formulát háromszor kell elmondani, miközben a gyertyákat egyenként elfújjuk vagy eloltjuk, a tükör felületét pedig egy fekete ruhával azonnal letakarjuk. A tükörnek lezártnak kell maradnia a következő 24 órában.

2. A védelmi kör feloldása

Csak miután a dzsinn távozásának jelei megszűntek (a hőmérséklet normalizálódott, a nyomásérzés megszűnt), léphetünk ki a körből. A kör feloldása nem lehet azonnali. Lépjünk ki a körből, majd a kezünkkel vagy egy seprűvel söpörjük szét a sót és a krétát, miközben elmondunk egy rövid tisztító imát. A felhasznált sót és füstölő hamut a rituálé után azonnal el kell távolítani a házból, ideális esetben egy folyóvízbe szórva, vagy a földbe elásva.

A dzsinnek és a vallási hagyományok összefonódása

A dzsinnek gyakran vallások szimbólumaiként jelennek meg.
A dzsinnek a muszlim és a preiszlám hagyományokban egyaránt fontos szerepet játszanak, mint a szellemvilág közvetítői.

A dzsinnek megidézésének gyakorlata rendkívül szorosan kapcsolódik az iszlám misztikus ágához, a szufizmushoz, valamint az ősi arab mágiához, a sihr-hez. Míg a hivatalos iszlám teológia tiltja az emberi kapcsolatot a dzsinnekkel (különösen a sihr-en keresztül történő kényszerítést), a népi hagyományban és bizonyos ezoterikus iskolákban fennmaradtak azok a módszerek, amelyekkel a jámbor vagy muszlim dzsinneket lehet segítségül hívni.

Ezek a rituálék gyakran támaszkodnak a Korán bizonyos szúráira (például a 72. szúra, az Al-Dzsin), amelyek a dzsinnek létét és természetét írják le. A hívó itt nem parancsol, hanem könyörög a dzsinn segítségéért Isten nevében. Ez a megközelítés spirituálisan biztonságosabbnak tekinthető, mivel az isteni védelem keretein belül zajlik, csökkentve az entitás megtévesztő erejét.

A szufi módszer előnyei

A szufi módszerekben a dzsinn megidézése nem a kívánságok teljesítésére fókuszál, hanem a spirituális tudás megszerzésére. A szufi mesterek (sejhek) olyan dzsinneket hívnak, akik tudást, gyógyítást vagy védelmet nyújtanak. Ez a megközelítés sokkal kevésbé kockázatos, mivel a hívó nem az anyagi javakat, hanem a transzcendens tudást keresi, ami magasabb szintű entitásokat vonz.

Gyakorlat Cél Kockázat
Hagyományos rituálé (Sihr) Anyagi kívánságok teljesítése Magas. A dzsinn manipulálhatja a valóságot a saját javára.
Szufi hívás (Dhikr és Imádság) Tudás és spirituális védelem Közepes. Hosszú fegyelem szükséges, de az isteni védelem segít.

A rituálé utáni utóélet és a szerződés betartása

A rituálé lezárása után a munka még nem ért véget. A hívónak szigorúan be kell tartania a dzsinnnek tett ígéretet vagy felajánlást. A szerződés megszegése súlyos következményekkel járhat, mivel a dzsinn érezheti magát feljogosítva arra, hogy visszavegye azt, amit adott, vagy bosszút álljon.

Ha például az ígéret egy bizonyos jótékonysági összeg felajánlása volt, azt azonnal teljesíteni kell. A dzsinnek nem felejtenek, és a szférák közötti egyensúlyt nagyon komolyan veszik. A következő napokban figyeljünk a jelekre: ha a kívánság teljesülése elkezdődik, az azt jelenti, hogy a dzsinn elfogadta a szerződést. Ha negatív események történnek, az utalhat arra, hogy az entitás elégedetlen, vagy a védelem nem volt elegendő.

A pszichológiai hatás

Egy ilyen intenzív rituálé mély pszichológiai hatást gyakorolhat a hívóra. A dzsinn energiájának megtapasztalása kimerítő lehet, és megváltoztathatja a valóságról alkotott képünket. Fontos, hogy a rituálé után időt szánjunk a földelésre, a meditációra, és a normális életbe való visszatérésre. A hosszan tartó ezoterikus gyakorlatok, különösen az entitások megidézése, megterhelhetik az idegrendszert.

A rituálé eszközök, különösen a tükör vagy a kristálygömb, energiamaradványokat tarthatnak. Ezeket az eszközöket rendszeresen tisztítani kell, vagy el kell rejteni, amíg a következő hívás ideje el nem érkezik. Soha ne használjunk olyan eszközt, amelyet más célra használtak, vagy amelyet más ember megérintett.

A dzsinnek és a modern okkultizmus

Bár a dzsinnek megidézésének hagyománya évezredes, a modern okkultizmus is beépítette ezt a tudást. A nyugati mágia gyakran a dzsinneket az elementálok vagy a planetáris intelligenciák kategóriájába sorolja. Azonban a dzsinnek egyedülálló természete miatt (szabad akarat és füsttelen tűz eredet) megközelítésük eltér a hagyományos elementál mágiától.

A modern gyakorlatban gyakran használják a vizualizációs technikákat, amelyek felerősítik a hívó mentális erejét, helyettesítve a hagyományos, néha nehezen beszerezhető kellékeket. Azonban a hagyományos ezoterikus iskolák hangsúlyozzák, hogy a fizikai kellékek és az ősi formulák ereje pótolhatatlan, mivel ezek a szimbólumok évezredek óta hordozzák az entitásokkal való kapcsolat energiáját.

A legfontosabb tanulság mind a hagyományos, mind a modern megközelítésben, hogy a dzsinn nem szolga, hanem egy erőteljes, független entitás. A megidézés sikerét és biztonságát a hívó belső integritása, fegyelme és a védelmi rituálé szigorú betartása határozza meg. Az a tudat, hogy a vágyaink teljesítése soha nem jöhet ingyen, elengedhetetlen a biztonságos interakcióhoz a láthatatlan világ erőivel.

A dzsinnek világa a vágy, a hatalom és a rejtett tudás metszéspontja. Aki belép ebbe a szférába, annak fel kell készülnie arra, hogy szembesül a valóság legmélyebb, legősibb erejével, és a legnagyobb körültekintéssel kell eljárnia a kívánságok megfogalmazásakor, mert a tűz teremtményei nem ismerik a félmegoldásokat.

A dzsinnek ereje a mi világunkban a legfinomabb rétegekben nyilvánul meg. A sikeres megidézés tehát nem a varázslat mennyiségén, hanem a szándék tisztaságán és a spirituális felkészültség minőségén múlik. Ez egy olyan út, amelyen csak azok indulhatnak el, akik teljes mértékben készek vállalni a transzcendens erőkkel való munka felelősségét, tudva, hogy az éteri síkok visszhangja sokszorosan tér vissza a fizikai valóságba.

A dzsinnek és a tükrök misztikája

A tükrök kiemelt szerepe a dzsinn megidézésében mélyen gyökerezik a közel-keleti mágikus gyakorlatokban. A tükör nem csupán egy felület, hanem egy portál, egy határfelület, amely elválasztja az anyagi világot az éteritől. Amikor a tükör felülete fekete vagy sötét, az elnyeli a fényt, és ideális feltételeket teremt a finomabb energiák, mint például a dzsinnek vizuális manifesztációjához. Ezt a gyakorlatot nevezik néha scrying-nak vagy tükörmágiának.

A rituálé során a tükörbe való hosszas nézés segít a hívónak transzállapotba kerülni, ami megkönnyíti a kommunikációt. A dzsinn az entitás megjelenésekor a tükörben lévő képet használja fel arra, hogy a hívó számára értelmezhető formában kommunikáljon, legyen az egy homályos alak, egy fénylő pont, vagy akár egy arc. A tükörhasználat azonban nagy koncentrációt igényel, mivel a dzsinn megpróbálhatja a hívó elméjét a tükörbe húzni, elmosva a valóság és az illúzió közti határokat.

A rituális tisztítás szükségessége

Minden egyes rituálé előtt és után a tükröt alaposan meg kell tisztítani. Ez nem csak fizikai, hanem energetikai tisztítást is jelent. A rituális tisztítás történhet füstöléssel, szentelt vízzel, vagy speciális gyógynövényekkel. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a tükör ne tartsa meg a korábbi entitások negatív energiáját, ami zavarhatja a következő megidézést, vagy nem kívánt entitásokat vonzhat.

A dzsinnek világa, bár tele van ígéretekkel és hatalommal, megköveteli a hívótól a legmagasabb szintű tiszteletet és spirituális felkészültséget. A sikeres és biztonságos megidézés kulcsa a részletekben rejlik: a tökéletes védelemben, a pontos időzítésben, és a kívánság szigorú, kétértelműséget kizáró megfogalmazásában. Ezen elvek betartásával a hívó méltóvá válhat a dzsinnek segítségére, és biztonságosan navigálhat a láthatatlan világ rejtelmei között.

Share This Article
Leave a comment